تأثیر استفاده از بازیهای رایانهای بر ابعاد رفتاری دانشآموزان
نویسندگان
چکیده مقاله:
هدف از انجام این پژوهش بررسی تأثیر استفاده از بازیهای رایانهای بر ابعاد رفتاری دانشآموزان پسر پایه سوم مقطع ابتدایی مدارس دولتی شهرکاشمر بوده است. پژوهش حاضر، از نوع علیـمقایسهایاست. تعداد 250 نفر از دانشآموزان پسر پایه سوم ابتدایی از طریق نمونهگیری خوشهای چند مرحلهای انتخاب شدند. پس از انتخاب تصادفی این 250 نفر، دو گروه 30 نفره از بین این نمونه غربال شدند. برای تعیین دو گروه از بین 250 نفر، 30 نفر اول که دارای بیشترین میزان استفاده از بازیهای رایانهای بودند انتخاب شدند و برای انتخاب گروه مقایسه، 30 نفر که دارای کمترین میزان استفاده از بازیهای رایانهای بودند، یا اصلاً از بازی رایانهای استفاده نمیکردند، انتخاب شدند. در این پژوهش برای گردآوری دادهها از پرسشنامه شخصیتی سیاتل (SPQ) استفاده شد که ابعاد شخصیتی کودکانی را که به مدرسه میروند (در سن رفتن به مدرسه قرار دارند) مورد ارزیابی قرار میدهد. برای تحلیل دادهها، از آزمون t مستقل استفاده شد. نتایج این پژوهش نشان داد، دانشآموزانی که از بازیهای رایانهای استفاده میکنند، دارای میانگین بالاتری در افسردگی، اختلالات سلوکی، اختلال جسمانی و احساس تنهایی در مدرسه هستند. تفاوت بین دو گروه معنادار بود و میتوان نتیجه گرفت که استفاده از بازیهای رایانهای در افزایش افسردگی، اختلالات سلوکی و اختلال جسمانی و احساس تنهایی دانشآموزان مؤثر بوده است.
منابع مشابه
تأثیر استفاده از بازیهای رایانهای بر ابعاد رفتاری دانش آموزان
هدف از انجام این پژوهش بررسی تأثیر استفاده از بازیهای رایانه ای بر ابعاد رفتاری دانش آموزان پسر پایه سوم مقطع ابتدایی مدارس دولتی شهر کاشمر بوده است. پژوهش حاضر، از نوع علی ـمقایسه ای است. تعداد 250 نفر از دانش آموزان پسر پایه سوم ابتدایی از طریق نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند . پس از انتخاب تصادفی این 250 نفر، دو گروه 30 نفره از بین این نمونه غربال شدند. برای تعیین دو گروه از بی...
متن کاملمقایسه تأثیر بازیهای رایانه ای استراتژیک و بازیهای رایانه ای تفننی بر تفکر خلاق دانش آموزان
مقایسه تأثیر بازیهای رایانه ای استراتژیک و بازیهای رایانه ای تفننی بر تفکر خلاق دانش آموزان سوسن فرخی1 پناه سالمی2 کیمیا مقدم3 مهدی بدلی4 چکیده هدف این پژوهش مقایسه تأثیر بازیهای رایانه ای استراتژیک و بازیهای رایانه ای تفننی بر پرورش خلاقیت دانش آموزان پایه اول متوسطه شهر تهران بوده است.روش محققان در این پژوهش، شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون با دو گروه بود که یک گروه ازبازیهای ...
متن کاملتأثیر قصه های قرآنی بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان
پژوهش حاضر، تحقیقی نیمهتجربی از نوع پیشآزمون-پسآزمون با گروه کنترل و دارای مرحله پیگیری است. هدف از این پژوهش بررسی اثربخشی تأثیر قصههای قرآن بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان بوده است. جامعۀ مورد مطالعه شامل کلیه دانشآموزان پسر پایه دوم متوسطه منطقه 5 شهر تهران در سال تحصیلی 1395- 1394 بوده است از بین آنان، با بهرهگیری از روش نمونهبرداری چندمرحلهای، تعداد60 نفر از دانشآموزانی که آزمون...
متن کاملبررسی تأثیر ابعاد کیفیت ارتباطات بر وفاداری رفتاری و نگرشی مشتریان شرکت بیمة ایران
امروزه شرکتهایی با عملکرد برتر در صنایع مختلف در حال حرکت به سمت حفظ مشتریان و جلب وفاداری آنها هستند، زیرا دریافتهاند جذب یک مشتری جدید بسیار پرهزینه است و برای حفظ جایگاه خود در فضای بهشدت رقابتی امروزه نیازمند مشتریان وفادار میباشند، پس شناسایی عوامل اثرگذار بر وفاداری مشتریان بسیار مهم است. از این رو، پژوهش حاضر تأثیر ابعاد کیفیت ارتباطات (اعتماد، رضایت و تعهد) بر وفاداری رفتاری و وفا...
متن کاملبررسی تأثیر ابعاد فرهنگی و مولفههای رفتاری بر تردید حرفهای حسابرسان مستقل
پژوهش حاضر با هدف مداقه در مولفههای تاثیرگذار بر تردید حرفهای حسابرسان انجام شده است و با توجه به این که تردیدگرایی خصیصهای فردی است و تحت تاثیر ویژگیهای شخصیتی افراد[i] قرار میگیرد (هرت، 2013)، بنابراین دو خصیصه فرهنگ و مولفههای رفتاری- که از شاخصههای اصلی ویژگیهای افراد محسوب میشوند- جهت سنجش میزان تاثیرگذاری بر تردید حرفهای حسابرسان در بررسی شدهنداند. مولفههای فردی شامل خودرأیی...
متن کاملمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
عنوان ژورنال
دوره 5 شماره 2 (پیاپی 18)
صفحات 41- 59
تاریخ انتشار 2015-02-01
با دنبال کردن یک ژورنال هنگامی که شماره جدید این ژورنال منتشر می شود به شما از طریق ایمیل اطلاع داده می شود.
کلمات کلیدی
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023